REKLAM ALANI

(160x600px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.
REKLAM ALANI

(160x600px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Ankara Şehir Gazetesi

REKLAM ALANI

(980x100px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

İP ATTIM UCU KALDI

REKLAM ALANI

(728x90px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.
İP ATTIM UCU KALDI
02 Haziran 2021 - 12:35
REKLAM ALANI

(300x250px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.

Değerli Okurlar ! Güzel bakan güzel görür.
Güzel gören güzel düşünür. Güzel düşünen de
güzel söyler demişler. Bundan böyle güzel Ankara’mızın
şehir gazetesindeki köşemizden farkındalığımızı
arttırmaya yönelik yazılarımızla sizlerle
olacağız. Hasbihallerimiz güzel görünür
bütünün hayrına olur inşallah.
Son yıllarda, Ankara’nın bağları büklüm büklüm
yolları İç Anadolu’nun hemen hemen bütün
düğünlerinde çalan şarkı, aslında bir ağıt olmasına
rağmen, oyun havası muamelesi görüp hiç
tarzınız olmasa da kendini dinletiyor. Güzel şehrimizin
yolları Karadeniz şehirleri kadar büklüm
büklüm olmasa da Ankara’nın bağlar yönünden
bir zamanlar zengin olduğu da aşikardır.
Cumhuriyetimizin ilk yıllarında İç Cebeci ,
Demirlibahçe, Etlik , Seyran gibi semtlerin yanı
sıra meteorolojinin de bulunduğu Karargahtepe
bölgesinde bulunan bağlardan geriye ne yazık ki
Ziraat Fakültesinin olduğu bölge Papazın Bağı
olarak bilinen yerde ve Kalecik ilçemizdeki bağlar
kalmıştır.
İp attım ucu kaldı
Daraz da gücü kaldı
Ben sevdim eller aldı
Yürekte acı kaldı
Almayı yüke koydum da
Ağzını büke koydum
Aldım yâri elimden
Boynumu büke koydum.
( Daraz: sökük – Alma: elma)
Sözlerine dikkat edildiğinde bu türkü tam bir
hüzün ve kaybediş öyküsüdür . Bir haykırış, özlenene
kaybedilmiş olana bir ağıttır. Türkü geçtiğimiz
günlerde Rahmet-i Rahman’a uğurladığımız
Kırşehir Keskin’li sanatçı Seyit Çevik’in derlediği
bir türküdür. Neşet Ertaş , Hacı Taşan gibi Abdal
geleneğinden gelen Seyit Çevik usta bir keman
icracısı idi. Bu güzel türkümüz tek başına son yıllarda
yaşadığımız kültürel deformasyonun başlı
başına ispatıdır. Güzelim halk türküsüne birkaç
dörtlük ekleyip oyun havasına dönüştürmek türkülerimize
yapılan en büyük kötülüklerden olsa
gerek.
Rahmetli Neşet Ertaş’ın yıllar önce katıldığı
bir televizyon programında buna benzer bir türküde
oynamaya fırlayan seyircilere yok bu oyun
havası değil diyerek geri gönderdiğini hatırlarsak
insanımızın her saz ve ritim bulduğunda sözlere
dikkat etmeden oynamaya hazır olduğunu görürüz.
Herakleitos’un “ Değişmeyen tek şey değişimin
kendisidir’’ sözünden hareketle, ülkemizde
kültürel anlamdaki değişimin iyi yönde olup gelişmeye
dair nitelik taşımaktan ziyade bozulma
ve yozlaşma şeklinde ivmelendiğini söyleyebiliriz.
Toplumların değişimi için, müzik pek çok
şey üzerinde etkili olabilmektedir. Anne karnında
başlayan duyu organlarının gelişim sürecinde,
içinde bulunulan toplumun ninni türkü ve şarkılarıyla
birey kültürünün temeli atılmaktadır. İnsanın
doğumundan itibaren ailesinin dinlediği radyo,
tv vb. kitle iletişim araçlarının kullandığı dil ve
müzik türleri, bebeğin müzik kültürü üzerinde etkili
olmaktadır. Kanaatkar yapıdaki insanımız, popüler
kültürün ortaya çıkarttığı müzik türleri için
de seçim yapmayan ne verilirse yetinen bir yapıdadır.
Popüler müzikte kullanılan “öldürcen mi,
çıldırtcan mı kalıcam ben’’ gibi sözler , yazma
ve söyleme biçimleriyle Türkçeye ve insanımıza
zarar vermektedir. Türkçemiz için yazıldığı gibi
okunur. Okunduğu gibi yazılır biçiminde bir ezberden
öteye gitmeyen , anadilinin yazım ilkelerini
bilmeyen popüler müzik kültürünün etkisinde
kalmış insanımızdan, ana diliyle doğru düşünmesini,
yazmasını icatlar yapıp yeni eserler ortaya
koymasını nasıl bekleyebiliriz?
Birliğimizin ve dirliğimizin temsilcisi güzel
Türkçemizle, hep birlikte söyleyeceğimiz türkülerde
buluşmak dileklerimle. Muhabbetle…

REKLAM ALANI

(728x90px)

Esnek veya Sabit Ölçü Verebilirsiniz.
FOTO GALERİ

Tüm Hakları Saklıdır. İzinsiz ve Kaynak Gösterilmeden Bilgiler Kopyalanamaz. @Ankara Şehir Gazetesi

hack forumwarezwebmaster forumuhack haberhack forumhack forum